קבלתם מייל מרואה החשבון שמועד הגשת הדו"ח השנתי מתקרב בצעדי ענק וטרם התקבלו כל המסמכים הדרושים? אתם לא לבד

רוב העצמאים דוחים את תהליך איסוף המסמכים הרלוונטיים לרגע האחרון וכתוצאה מכך, פועלים בתנאי לחץ וחלקם אף מאחרים במועד ההגשה ונקנסים. אל תחכו לשיחת נזיפה מרואה החשבון או למכתב רשמי מהרשויות, נסו כבר עכשיו, תוך כדי עבודה, לגייס ולשמור את הדו"חות המבוקשים לדו"ח סוף שנה. כדי לייעל את תהליך האיסוף, כדאי מבעוד מועד להירשם לחשבונית ירוקה ולדיוורים של חברות הביטוח, קופות הגמל, הרשויות, חברות הסלולר והתקשורת וכך יישמרו במייל כל החשבוניות המפורטות, כולל דו"חות סיכום שנתיים, ויהיו זמינים להדפסה בעת הצורך. בנוסף, מומלץ להתחבר באמצעות שם משתמש וסיסמא, לחשבונות אישיים באתרים השונים של הרשויות, חברות הביטוח וההשקעות ולהדפיס את הדו"חות ישירות מ"האזור האישי".

לפניכם רשימת המסמכים שתתבקשו להגיש לרואה החשבון: הכינו מראש ותחסכו לעצמכם זמן יקר.

טופס 867
מפרט את כלל תוכניות החיסכון, דיבידנדים, ריבית מניירות ערך, פיקדונות. יש להשיג 867 מכל חשבון בנק שברשותכם אישי ועסקים ולהפיק טופס הנ"ל גם של חשבון בנק שנסגר במהלך שנת המס. ניתן להדפיס מאתר הבנק או מעמדות המידע בסניפים.

תשלומים מביטוח לאומי
יש לצרף לדו"ח השנתי אישור מביטוח לאומי על תשלומים שעברו מביטוח לאומי, כגון תגמול מילואים, קצבת ילדים, קצבת נכות, השלמת הכנסה, דמי לידה.

דו"חות שנתיים מחברות הביטוח
לדו"ח השנתי בגין השנה החולפת, חשוב לצרף דוחות מחברות הביטוח לדוגמא, דו"ח שנתי המפרט הפקדות לביטוח חיים (כולל למשכנתא), ביטוח אובדן כושר עבודה וכל מוצר ביטוחי אחר לו הפרשתם כספים במהלך השנה. למשל, ביטוח מקצועי, ביטוח עסק.

קופות גמל
עליכם להפיק אישורים על הפקדות לקופות גמל, קרן השתלמות, חיסכון פנסיוני.

טופס 106
חשוב לצרף טופס 106 שלכם או של בן הזוג הכולל את רכיבי המשכורות החודשיות.

טופס 126 וטופס 856
טפסים שרלוונטיים לעצמאים אשר מעסיקים עובדים. טופס 126 מציג את היקף התשלומים לעובדים לקופות גמל, ביטוח מנהלים, פיצויים. טופס 856 מפרט את סכומי המס שנוכו במקור מתשלומים לספקים.

אישורים מיוחדים
יש לצרף אישורים שמתייחסים לנכות, שחרור מצה"ל בשנתיים האחרונות, סיום תואר אקדמי, תשלום מזונות, אישור על מגורים בישוב המזכה בהטבות וכדומה.

הוצאות עסקיות
גייסו כל מסמך שישקף את ההוצאות לעסק שלכם מתשלומי חשמל, ארנונה, חשבון טלפון קווי וחשבון טלפון סלולרי, תשלומי ביטוח חובה ומקיף לרכב.

הכנסות נוספות
עליכם לצרף מסמכים המעידים על מקורות הכנסה מחוץ לעסק, לדוגמא, בעקבות השכרת דירה או מכירת דירה בארץ ו/או בחו"ל, זכייה בהגרלות, הכנסות מפטנטים, ירושות, תשלומים ע"פ פסק דין.

תרומות
אם תרמתם השנה למוסדות מוכרים, צרפו קבלות מקוריות על תרומות.

כל בעל עסק (עוסק פטור ועוסק מורשה) חייב בהגשת דו"ח שנתי ורק מי שהכנסתו אינה עולה על 60,000 ₪ רשאי להגיש טופס 135 – דו"ח שנתי מקוצר.

אין לראות באמור לעיל תחליף לייעוץ אצל רואה חשבון.*

המאמר נכתב באדיבות bizibox לבעלי עסקים – כלי לניהול ובקרה פיננסית